Klik op de afbeelding om de folder te downloaden

folderweb-1-713x1024

PAH handvaten is een brochure die je inlicht over wat je kan verwachten als patiënt met pulmonale arteriële hypertensie. Onderwerpen die hierbij aan bod komen zijn de diagnose, (de aanpak van) de behandeling, medicatie en de totaalzorg

Klik op de afbeelding om de folder te downloaden

PAHhandvaten

Een huisarts kan niet over alle zeldzame aandoeningen volledig op de hoogte zijn. Daarom ontwikkelde de VSOP in samenwerking met de NHG een serie brochures over zeldzame aandoeningen. Inmiddels zijn er voor ruim 60 zeldzame aandoeningen huisartsenbrochures opgesteld.

In samenwerking met Stichting Pulmonale Hypertensie is nu ook de brochure over PH samengesteld en digitaal beschikbaar. Je kunt ook een geprint exemplaar aanvragen: stuur een berichtje naar info@stichtingpulmonalehypertensie.nl. In deze  brochure is opgenomen wat je huisarts vooral moet weten over je aandoening en zijn speciale aandachtspunten benoemd. Deze gaan over dossierkennis, terugkoppeling met andere zorgverleners, maar ook over wat patiënten zelf belangrijk vinden. Zoals vermoeidheid, het belang van bewegen, voldoende eten en bijwerkingen van medicijnen.

Je bent zelf de beste informatiedrager voor je huisarts. Daarom is het belangrijk dat je, zo snel mogelijk nadat de diagnose is gesteld, een afspraak maakt voor een consult. In dit consult kan je de huisartsbrochure overhandigen aan je huisarts, zo weet hij/zij direct waar hij online alle benodigde informatie kan vinden.

Deze brochure is ook handig voor je fysiotherapeut, ergotherapeut, tandarts, etc.

Klik op de afbeelding om de folder te downloaden.

HA-PHAdef

Deze flyer geeft korte informatie over:

• Wat pulmonale hypertensie is
  • Welk effect de aandoening heeft op het leven van mensen met PH
  • Welke klachten bij PH horen
  • Welke soorten PH er zijn
  • Welke soorten zeldzaam zijn en welke niet
  • Hoe de verschillende soorten worden behandeld

Deze flyer kun je hier bekijken en de gedrukte versie is aan te vragen via info@stichtingpulmonalehypertensie