Vestingloop ‘s-Hertogenbosch

Datum: 26-05-2024 Tijd: 09:00 - 16:00

Stichting Heb hart voor longen , opgezet door de familie in Schijndel waar erfelijke PAH een grote rol speelt, heeft er voor gezorgd dat de aandoening pulmonale arteriële hypertensie (PAH) opnieuw het goede doel is tijdens ‘de Vestingloop’ in ’s-Hertogenbosch (Vestingloop ‘s-Hertogenbosch).

Dit betekent dat PAH veel aandacht en daarmee bredere bekendheid krijgt! Ook kunnen alle deelnemers extra geld schenken bij inschrijving. Dit bedrag wordt door Stichting Heb hart voor longen ingezet voor het genereren van bekendheid en voor onderzoek. Meer bekendheid zou kunnen zorgen voor een snellere diagnose, dit draagt bij aan een langer- en beter leven voor patiënten. Daarnaast blijft wetenschappelijk onderzoek noodzakelijk om de oorzaak én een geneesmiddel te vinden.

De Vestingloop heeft meerdere onderdelen;  hardlopen, trailrun en wandelen. Er zijn verschillende afstanden waardoor eigenlijk iedereen mee kan doen. Vorig jaar had dit evenement 8500 deelnemers.

Jullie hulp en ondersteuning is nodig om aan de doelen te voldoen. Juist patiënten en hun omgeving kunnen uitleggen of uitdragen wat PAH is en wat het met je leven doet. Er zijn verschillende opties:  bijvoorbeeld (met een groep) meedoen aan de wandeltocht, komen kijken als publiek en/of zorgen dat bekenden meedoen aan een van de onderdelen.

Helpen jullie mee?

Wanneer: 26 mei 2023

Waar: centrum van ’s-Hertogenbosch

Tijd: van 9 uur tot 16 uur

Tips:

• Ga je meedoen aan een onderdeel? Vul dan bij het inschrijven de actiecode PH2024, zo kun je gratis deelnemen (wees snel, want dit zijn een beperkt aantal plaatsen)
  • Heb je vorig jaar deelgenomen? Neem dan je felgele shirt weer mee. Ben je niet in het bezit van zo’n shirt? Geen probleem, je kunt deze in ontvangst nemen op het startterrein.
  • Op de website vestingloop.nl is alle informatie rondom deze dag te vinden én kun je inschrijven.