PH wordt gekenmerkt door een verhoogde bloeddruk in de longslagaders. Behandeling met DehydraTECH-CBD, de van cannabis afgeleide onderzoeksbehandeling van Lexaria Bioscience voor pulmonale hypertensie (PH), leidde tot verminderde druk in de longslagader bij gezonde vrijwilligers die werden blootgesteld aan lage zuurstofniveaus – vooral bij mannelijke deelnemers – in omstandigheden die PH nabootsten.
Eind vorig jaar kondigde Lexaria aan dat het goedkeuring had gekregen voor een aanvullend onderzoek, HYPER-H21-4, dat zou bestaan ​​uit 60 volwassen vrijwilligers die gedurende zes weken zouden worden behandeld met 150 mg DehydraTECH-CBD of een placebo.
Die studie zou bloeddruk, slagaderstijfheid, hersenstructuur en functie evalueren door middel van MRI-beeldvorming, stress en angst – naast verschillende andere maatregelen. Volgens de laatste update van Lexaria zou die studie naar verwachting in april van dit jaar beginnen.