Vestingloop ‘s-Hertogenbosch

Datum: 14-05-2023 Tijd: 09:00 - 17:00

Stichting Heb hart voor longen, opgezet door een familie in Schijndel waar erfelijke PH een grote rol speelt, heeft er voor gezorgd dat de aandoening pulmonale hypertensie het goede doel is tijdens ‘de Vestingloop’ in ’s-Hertogenbosch (Vestingloop ‘s-Hertogenbosch). Dit betekent dat PH veel aandacht en daarmee bredere bekendheid krijgt! Ook kunnen deelnemers extra geld schenken bij inschrijving. De opbrengst komt ten goede aan wetenschappelijk onderzoek. Beiden ontzettend belangrijk in de strijd tegen PH. Meer bekendheid zou kunnen zorgen voor een snellere diagnose, dit draagt bij aan een langer- en beter leven voor patiënten. Daarnaast blijft wetenschappelijk onderzoek noodzakelijk om de oorzaak én een geneesmiddel te vinden.

De Vestingloop heeft meerdere onderdelen;  hardlopen, trailrun en wandelen. Er zijn verschillende afstanden waardoor eigenlijk iedereen mee kan doen. Vorig jaar had dit evenement 7000 deelnemers.

Wij willen vanuit de patiëntenvereniging heel graag bijdragen aan deze doelen en hebben jullie hulp en ondersteuning hierin nodig. Wie kan er immers beter uitleggen of uitdragen wat PH is en wat het met je leven doet? Precies, de patiënten en hun directe omgeving zelf! Er zijn verschillende opties:  bijvoorbeeld (met een groep) meedoen aan de wandeltocht, komen kijken als publiek en/of zorgen dat bekenden meedoen aan een van de onderdelen.

Helpen jullie mee?

Wanneer:  14 mei 2023
Waar:        centrum van ’s-Hertogenbosch
Tijd:          van 9 uur tot 16 uur
Tip:           Ga je meedoen aan een onderdeel? Vul dan bij het inschrijven de actiecode PH2023 in en je ontvangt een verrassing!

Op de website vestingloop.nl is alle informatie rondom deze dag te vinden én kun je inschrijven.